De Belgische luxesupermarkten Cru van Colruyt blijven zwaar verliesgevend. Daarom krijgt Cru opnieuw een forse kapitaalverhoging van €10 miljoen.

De kapitaalverhoging is noodzakelijk om de verliezen te stelpen. In het boekjaar dat maart 2019 eindigde maakte Cru op een omzet van €15,5 miljoen €8 miljoen verlies, schrijft de Belgische zakenkrant De Tijd. Het overgedragen verlies bedroeg een jaar geleden €16,5 miljoen. Door de aanhoudende verliezen zakte het eigen vermogen onder de nul euro. Het is niet de eerste kapitaalverhoging voor de keten, zo pompte de retailgroep ook in 2016 €10 miljoen in de luxesupermarkt. De cijfers van afgelopen boekjaar zijn nog niet bekend gemaakt.

In 2014 opende de Belgische 'kwaliteitsdiscounter' Colruyt zijn eerste luxewinkel in Overijse. Cru biedt een beperkt aantal verse en ambachtelijke producten met een hoog prijskaartje. Aanvankelijk zag Colruyt potentieel voor 15 tot 20 winkels, maar voorlopig staat de teller op drie. Hoewel het concept nog steeds onrendabel is, blijft de Colruyt-groep gezien de nieuwe kapitaalinjectie geloven in zijn luxesupermarkten. Dat bevestigt ook de voor volgend jaar geplande vierde vestiging in de voormalige Eylenbosch-brouwerij in Dilbeek. {link_list_2 limit="99999"}
  • {link_list_2:item_headline}

    {link_list_2:item_bron}